تور و سفر به دور دنیا

فستیوال لوی کراتونگ در پوکت

یکی از بهترین فستیوال‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم در تور پوکت در آن شرکت کنید، فستیوال لوب کراتونگ است. در این مقاله شما را با زوایای بیشتری از این فستیوال آشنا خواهیم کرد.

در ساعات پیش از غروب خورشید شاهد غرفه‌ها و دستفروش‌های بسیاری خواهید بود که کنار خیابان‌های پوکت اقدام به فروش کراتونگ (شناورها) می‌کنند. برای هر یک از افرادی که در تور پوکت همراه شما هستند باید یک کراتونگ خریداری شود. این شناور‌های کوچک پوشیده شده با گل، با شمع و مجسمه‌های مذهبی تکمیل شده و اغلب شبیه به گل نیلوفر هستند و در آوردن شانس و بخت خوب نقش اساسی را گرفته اند. در تور پوکت جشنواره های شاد و یا حتی عجیبی برگزار می گردد که بسیار شاد هستند.

منشا و اصل جشنواره لوی کراتونگ نامشخص است اما این باور وجود دارد که نخستین بار حدود 800 سال پیش این فستیوال در سوخوتای (شمال بانکوک) که در آن زمان قدرتمندترین شهر آسیا بود، برگزار گردید.

یکی از نکات جالبی که درباره شناور کردن کراتونگ در تور پوکت وجود دارد این است که می‌توانید با قرار دادن بخش کوچکی از لوازم شخصی خود روی کراتونگ کاری کنید که بخت بیشتر با شما یار شود. برخی تکه‌ای از ناخن یا موهای خود را نیز روی شناور کراتونگ قرار داده و باور دارند که گناهان سال پیش آن‌ها شسته خواهد شد. همچنین برای انجام کار خیر گاهی یک سکه درون شناور کراتونگ گذاشته می‌شود. در این جشنواره می توانید با به هوا درآوردن فانوس برای خود یا دیگران آرزوی خوشبختی نمایید.

X