تور و سفر به دور دنیا

با فواره تروی در ایتالیا آشنا شوید

فواره تروی ( Fontana di Trevi ) هم در نزدیکی روم واقع شده  که آبنمای آن بر روی سرچشمه ی اصلی شهر روم بنا شده و از آب این سازه ی زیبا قسمتی از آب مصرفی شهر روم تامین می گردد، این بنای جذاب و کهن تلفیقی از هنر سنگ و آب و نور می باشد.



آبنمای فواره تروی ( Fontana di Trevi ) در حدود ۲۵۶ سال پیش در ۳۵ کیلومتری شرق شهر رم بنا شده که ارتفاعش 26 متر و 49 متر هم پهنا دارد.

حدودا ۳ قرن از شروع اولین قدم برای بنای این آبنما گذشته است که  در سال ۱۶۲۹ میلادی پاپ آربن  دستور داد آن را بسازند. اما ساخت این پروژه در سال ۱۶۴۴ میلادی همزمان با مرگ پاپ متوقف گردید و به صورت متروکه باقی ماند   و از آن روز تا به حال سازندگان مختلفی بر روی این بنا کار کرده اند. همچنین در سال ۱۶۲۹ پاپ اوربان هشتم هم طراحی این آبنما بار دیگر تغییر کرد به دلیل این که او طراحی قدیمی را مهیج نمی دانست دستور داد تا دوباره آن را بسازند.با تور ایتالیا به دیدن جاذبه های منحصر به فرد رم بروید.

طراح های زیادی برای این آبنما در سال های دور ارائه گردید که برخی از آنها مانند طرحی که پیتر داکورتونا ارائه داده بود در موزه ی آلبرتینای #وین نگهداری می شود، همچنین طرح های زیادی از اوایل قرن هجدهم وجود دارد که اکثرا بدون امضا هستند.

در دوران باروک رقابت برای ساخت بنا و پله های فاخر اسپانیایی بسیار زیاد بود و تعداد زیادی از هنرمندان برای ساخت این بنا داوطلب شده بودند.

سرانجام فواره تروی بعد از ۱۷ ماه تعطیلی برای مرمت و بازسازی در نوامر ۲۰۱۵ کامل گردید،تکمیل این آبنما این قدر برای رم مهم بود که در این رویداد را بیشتر از یک مناسبت و جشن بزرگ در نظر می گرفتند، آبنمای زیبا هنر باروک را با خطوط و طرح های زیبا به تصویر کشیده شده است که مانند جواهری می باشد که در اطراف رم می درخشد.

امروزه این آبنما دقیقا در وسط یک سه راه قرار گرفته و حاصل چشمه ای قدیمی می باشد که آب همه ی رم را  قبلا تامین می کرده است.

X